I've become...

invisible
 
 
jag skulle behöva en bästa vän
men som det är just nu
så sitter jag bland de jag håller närmast
sitter vid sidan om
ser från utsidan
hur de viskar hemligheter i varandras öron
hur de har interna skämt som bara de förstår
hur de har hittat partnerskap som ingått en egen
gemenskap
och jag sitter där
på avbytarbänken
själv
väntar på den där blicken från hen som bestämmer
Det är Din tur nu!
Gå ut där!
Visa upp Dig!
Visa vad det är Vi har missat!
 
Men blicken kommer aldrig
så jag tar mig hem
utan ett ljud
återgår till den alternativa verklighet jag skapat
på trettiofyra komma åtta kvadratmeter
(eller någonting liknande)
med vetskapen att de har de bättre så...
 
Och det är väl ändå det som är det viktiga?
 
 
Grouper - Invisible
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0