annat som liksom...

dyker upp sådär i huvudet är hur vackert Kinnarps Arena lyser upp mörkret när man åker förbi J-köping på natten och hur mormors ö liksom ligger där ute i vattnet... varje vi gång vi åkte förbi, på väg uppåt i landet pratade hon alltid om den där ön. Om att bo där. Det var mormors ö. Den kommer alltid vara mormors ö, även om det givetvis är någon annans ö med ett annat namn som jag för tillfället inte kan förmå mig att komma ihåg. Men jag tycker om minnena av mormor och mig i baksätet på semester, med mamma och pappa där fram och trots att man oftast hittade mormor med en cigarett i handen så rökte hon aldrig där bak i baksätet, trots att mamma gjorde det med rutan nere i framsätet. Hon var nåt alldeles särskilt vår mormor. Darude - Sandstorm, gillade hon. Hur många 70plus tanter gör det egentligen?!


Dagens soundtrack #2: Darude - Sandstorm




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0