för en kvinna...

som sa allting är förstört
allt är bränt



det tog slut innan det ens hann börja och kanske är det lika bra
jag hade min chans för flera år sen
men sumpade den av någon anledning jag fortfarande funderar över
det är såhär det är meningen att det ska vara
och det må vara sorgligt patetiskt eller mitt öde
det är bara att leva med skiten och inse att människor aldrig kommer sluta
spela spel och låta någon för en bråkdels sekund tro
att de skulle kunna betyda något för någon

jag har spenderat kvällen med vänner och med Lasse
och samtidigt raderat det som behövts raderas
igen
så som jag brukar göra
nu är det dags att starta upp och börja om
glömma allt som kunde varit
och koncentrera sig på ordinära saker
för att stänga av de känslor som bör stängas av

jag frågar mig själv om det finns någon mening
svaret blir att det aldrig funnits någon
och att jag fortfarande förtvivlat letar efter en
men förgäves
det är dags att ge upp och låta cynismen vinna

Jag blir aldrig någon jag velat vara



kära vänner i ljus och i mörker
i växlande öster och väst
är ni alltid mitt hopp och min helande
tröst






Dagens soundtrack: Allt vad Lasse har att erbjuda, det är den tröst jag har


Kommentarer
ina

mmm lars winnerbäck är sjukt bra:D

2008-08-23 @ 10:19:18
URL: http://iiiiina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0