Sådant man hittar...

i gamla bloggen
som inte använts på ett tag...



jag är lite uttråkad
på gulliga kommentarer
från mamma och vänner
att jag är fin
att mitt hår är fint
och sånt annat dylikt som borde
betyda så mycket mer
men som lätt
blir vardag och faller i glömska
jag längtar efter glitter och stjärnfall
och fyrverkerier som lyser upp
i mörkret
jag vill ha blickar
och kodord i sms
och en fråga om att våga
istället får jag dras med
ett mmm och tystnad på msn
eller ytliga samtal om
artiklar som ska analyseras och
biblioteksbesök
och födelsedagsgratulationer
som blir ett förstärkt nej tack!
ge mig lite bara lite
av det som en gång var synonymt
med junikvällar efter jobbet
och nätter som inte gick
att sova sig igenom
utan ett ord eller två
via ettor och nollor



Nu drar jag från den här hålan... (:




Dagens soundtrack: Veronica Maggio - Stopp





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0