People...

always leave...



det var absolut inte
mitt smartaste drag
att inhandla twilight
när jag borde läsa kurslitteratur
men å andra sidan har jag spenderat
de flesta av mina "jullov" med att sluka
bok efter bok
som när jag streckläste de tre första
harry potter-böckerna och fick
åka in till sjukhuset
med smärtor och problem att andas
enda gången jag besökt ett sjukhus
för den egna hälsans skull
så varför skulle detta lovet vara annorlunda?
man kan tänka sig att man som tjugonånting
skulle passa på att supa huvudet till molekyler
eller bryta ett ben eller två i något fjäll
men det har aldrig varit min grej
och jag har inte tänkt göra det till min heller
så hemtentan får vänta
tills sista sidan...




Dagens soundtrack: Carter Burwell - Bella's lullaby



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0