Samma nätter...

väntar alla
utan dig är alla kalla
långa mörka utan sömn




Wikegård är en skön typ
(liksom Ems mamma)
men då och då påminner han om någon
jag kände för längesen
något uttryck
sättet att säga vissa saker
beteendet
att man aldrig kommer ifrån det där


ikväll blir det en himla massa godis
med ems och mirja
och idol
ett program jag normalt inte ägnar särskilt
stort intresse åt
den största behållningen är programledaren
med sitt smålänska påbrå
(och framför allt från favoritbyn i hjärtat, Moheda)
men blir man inbjuden så blir man
och då tacka man inte nej!




den här stan är ägnad dig
alla gator hånar mig
o mina tårar din stad vet att allt är alldeles för sent
jag vet jag har mig själv att skylla
har vetat det varenda fylla
varje gång jag skakat hem
och längtat efter dig igen
alla filmer alla böcker handlar om dig
alla ryggar tillhör dig tills jag går fram
"förlåt jag trodde det var nån annan"





Dagens soundtrack: Broder Daniel - Shoreline



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0