överlag...

en riktigt bra födelsedag. Bror min bidrog givetvis med den bästaste presenten. Betsy kommer bli sååå snygg med sin döskalleväxelspak!!


kanske skulle skriva om hur Du
för femtielfte gången lämnat mig
och den här gången för alltid
jag kanske skulle skriva om vännerna
jag har som betyder mer än något annat
och orden som inte räcker till för att förklara
precis hur mycket
kanske skulle jag skriva om hur det sakta
smyger sig på att jag inte verkar ha varit
den tönt jag alltid utgett mig för att vara
jag skulle kunna skriva om något av det där
men jag gör det inte
för jag hinner inte
jag orkar inte
eller så vill jag bara inte
kreativitet är en färskvara
och för att jag skulle sluta tänka
på saker jag var för rädd för
att tänka på
tog jag på mig saker för att fördriva min tid med
och jag fördriver den väl
kanske lite för väl
för det finns inte så mycket över
för att ta vara på det som är värt
att ta vara på
jag tänker på Dig ibland
men bara för ett ögonblick
på någon buss jag tar
jag spenderar tid med mina vänner
men inte så mycket som jag vill
för att kunna visa dem min uppskattning
jag ser fakta som motbevisar
min påhittade sociala ställnig
men jag är för rädd för att vara någon
jag kanske är när jag har blivit så bra på
att vara någon jag förpassat mig själv
till att vara
Såhär är det för tillfället
och tiden går
åren med den
och någonstans på vägen hoppas jag på
att alla bitarna faller på plats


Dagens soundtrack #2 (?): Ha den äran...



bror

Min bror, en mästare på presenter.... och glidtacklingar  på obehagligt underlag



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0