Soundtracket...

till Juno är helt underbart... Nu har jag sett filmen 3 gånger sen förra onsdagen. Den är fortfarande lika bra!

Men nu är jag törstig på Coca cola i aluminumburk (cola måste inmundigas ur aluminiumburk!) fast jag har redan druckit två stycken idag (tandläkaren på fredag, aj då) och mjölken är slut. Jag är beroende av mjölk. Jag knarkar mjölk. Men den är slut (vilket är tragiskt när man är bakis, vilket inte är något att oroa sig för den här helgen, nästa däremot!!). Och vatten, alltså, vatten utan kolsyra är inte riktigt så spännande som vatten med kolsyra.

Det är bud på att kolla en film till. Girl Interrupted. Eller spela PS2. Pacman rally. Vilket blir det?

Imorgon åker jag till stan. Själv. Som oftast. Måste köpa målarduk och färdigställa svägerskas tavla. Jag är pank. Grattis till mig! Biljetterna till SM-finalerna i innebandy går på 230 spänn styck. Jag måste låna pengar av mamma. Det är första gången jag behöver låna pengar av mina föräldrar sen jag gick i högstadiet. Det oroar mig. Gillar inte att vara beroende av någon annan. Det är jobbigt. Men sådant är studentlivet. Hade det inte varit för att det är jäkligt kul med CSM hade jag varit tillbaka på Abetong vid det här laget och armerat. Då känner man deg. Nu har jag inte ens råd med mjölet.



Dagens soundtrack #2: Barry Louis Polisar - All I want is you


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0