Vem går eldvakt för Dig?

när jag somnar står en ängel vid min dörr
precis som förr
och gör att allting ordnar sig
och den blir tryggheten för mig -
vem står eldvakt för Dig?


Vi växte upp på varsitt sätt
med skilda fel och skilda rätt
sen kom en ljuvlig doft från stan av grå betong
där i stan så fanns en låga
och en fråga om att våga...


Nu doftar hägg och björk slår ut
och våren leker som förut
det är fest jag dricker öl du röker på
jag är arbetslös och meningslös
men lever glad ändå
för jag ahr valt att för en tid få leva så...


och jag undrar här uti
om Dina vänner står Dig bi
och om de nånsin i en tvist tar Ditt parti....


Vi lever våra liv
med våra egna perspektiv
på varsin sida om vårt samhälles fasad...




Dagens soundtrack #2: Lasse - Eldvakt


Kommentarer
Fridah

.. tänkte bara kika in och tipsa om en tävling jag precis dragit igång på min blogg, den är superlätt och det du vinner är en bloggdesign (om man nu är intresserad av det)

kramar :) /F

2008-02-13 @ 10:57:18
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0