Av ingens frö...


Btw, så visade det sig att kära mor inte har någon koll alls på hennes dotters tatueringar, vilket leder till att jag kan göra en tredje utan större gnäll, eftersom hon redan tror att jag har tre! Så var det ur världen, nu ska bara motivet planeras. Så många idéer, så lite Emmie!

Funderar på att dra till jobbet ett par timmar, måste göras i veckan, så jag skulle likaväl kunna göra det idag och vara rätt säker på att ha hela stället för mig själv...


Men stjärnor föll och älvor höll oss vakna
i ett avsked under månen
Domedagsprofeter satt och grät
och orden om försoning fick sitt liv
som aldrig hörts i telefonen
En kyss i Dionysos têtê-à-têtê
ett snesteg av förlåt som jag förlät
För månen har en kraft
som förnuftet aldrig haft
och aldrig får
och då går det som det går
Sen vill jag skriva allt jag sett
så nån förstår
fast inga toner kan förklara
hur jag mår...


Det blev en skund av enighet
och en sekund av osynliga tårar
I Dionysos dissonans
En sekund var klarsynt
och förstod att jag var en av tusen dårar
Som hoppas harmoni och tolerans
men letar så febrilt i älvors dans
Så jag gick hem så konsekvent
till mig och mina instrument
och sagan fick det slut den skulle ha
Men det var sommar då
och natten blev ju bra
så det var vackert
men det såg jag först idag




Lite mer Lasse, lite yngre Lasse:

http://www.youtube.com/watch?v=ohxfl2M95Ao

http://www.youtube.com/watch?v=b89bAegO5ew

http://www.youtube.com/watch?v=2jC8c3WE-VE



Peace out!


Dagens soundtrack#2:
Lars Winnerbäck - Under månen & Av ingens frö & Inte för kärleks skull



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0