vad jag bryr mig om...

är att se som i slowmotion
när du går sönder inuti
så som jag gjorde det
vad jag bryr mig om nu är att du kallar på mig
även om jag inte kommer tillbaks till dig



Dom talade på radion idag om härfärgning och dess miljöpåverkan. Jag kom fram till att mitt hår är en svallande miljökatastrof.
Först och främst, mitt hår är inte naturligt svart. Och det är definitivt inte naturligt svart OCH rött. Det är färg. Mycket färg. Som färgas ofta.
Och duscha, det är ett helt företag, som det brukar sägas. Först är det ju schampo och balsam, det är inget konstigt med det. Är jag på det humöret blir det även inpackning, det händer dock mer sällan nu för tiden, eftersom den börjar ta slut och inhandlades under den tiden jag har tillgång till pengar jämt och ständigt. När man sedan kommer ur duschen, så är det först hårmousse som ska i. Sen värmeskyddande gojs. Och även ibland nån leave-in grej som ska reparera håret (bullshit!). Sen kan man föna håret. Länge och väl, eftersom det är både långt och tjockt. Sen blir det att ta fram plattången för att ta död på självfallet (som ändå är tillbaka så fort jag visar mig utanför dörren...). Därefter blir det vax (nog mitt allra bästa köp, då jag har haft samma burk i jag vet inte hur många år) och sen spray över alltihop så det håller (vilket det aldrig gör). Förstår ni nu varför jag inte gillar att blöta håret? Det är just inte själva det blöta som är problemet, utan de efterverkningar som följer!!





Dagens soundtrack: Markus Krunegård - Ibland gör man rätt ibland gör man fel



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0