Det trodde jag inte...

att Håkan kunde göra det igen, men För sent för Edelweiss har sådana där låtar som fastnade lika fort som Känn ingen sorg för mig Göteborg och Atombomb, från första skivan. Låtar som var som ett slag i magen och träffade rätt på precis varenda känsla som befann sig i den där blyga, tönten med ständig hästsvans. Nu har det gått ett par år sen den där första gången jag hörde Känn ingen... på P3 en av de allra första gångerna den spelades. Jag har vuxit till mig, skaffat plattång och och en annan syn på vad som är inne och inte. Håkan har vuxit, skaffat barn och säkert Volvo, vad vet jag! Men låtarna träffar lika hårt den här gången också. Och med låtar som Kärlek är ett brev skickat tusen gånger, Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din och För en lång lång tid, så vet jag att För sent för Edelweiss är vårens och sommarens absoluta soundtrack. För det är preci så det är... Den här gången också...



vad jag bryr mig om nu
är att du kommer nära mig
även om det är för sent att älska dig
vad ja gbryr mig om nu
är att från samam säng
lyssna till samma regn


vad jag bryr mig om nu
är att få dig ur skallen
är att aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen
den tar slut från kyss till kyss
vad jag bryr mig om nu är att aldrig ge
hjärtat rakt ut


vad ja gbryr mig om
är att du ligger vaken
i morgontimmen när regnet slår mot fönstret
och det låter som nån går på dig
vad jag bryr mig om nu
är att du då ser det
hur smutsigt livet blivit


vad jag bryr mig om nu är att se din blick så sårad
när alla löften klingar falskt
nästa gång du lovar någon allt
vad jag bryr mig om nu
är dina armar om mig
även om jag vet att jag måste glömma dig


vad jag bryr mig om är att se dig gråta
för jag har gråtit
och du ringde aldrig
vad jag bryr mig om är att du kallar på mig
även om jag inte kommer tillbaks till dig


vad jag bryr mig om är att se som i slowmotion
hur du går sönder inuti
så som jag gjorde det
vad jag bryr mig om är att du kallar på mig
även om jag inte kommer tillbaks till dig


vad jag bryr mig om är att höra dig andas
veta att du är nära
förlåt nu slutar jag
vad jag bryr mig om är att du kallar på mig
även om jag inte kommer tillbaks till dig


säg nånting
säg nånting





Imorrn blir det till att umgås med klasskompisarna, lördagmorron 06.30 blir det Betsy upp till Fair Play i Jönköping, 1930 söndagkväll blir det HV - Timrå med Sötnöten... sen Betsy tillbaka hem. Förhoppningsvinst med en cupseger (körde över F14 igår med 6-2!!)



Dagens soundtrack: Håkan - Kärlek är ett brev skickar tusen gånger




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0