jag har väntat...

på ett regn
jag kan förlora mig i
jag hör ett hjärta som slår
inatt har jag bett för stunden
dimman drar förbi
för en välkommen vår



One down, four to go... Var inte så farligt faktiskt, en vecka på Abetong är något jag lätt klarar av, trots latrövar!! Känner mig ovanligt pigg faktiskt, det enda som stör en aningen är hälsoarbetet... Får väl spendera middagsrasterna med att läsa Motivation för motion... så länge ingen annan är borta från bordet, så jag kan ta deras plats i skitgubbe... Det är nästan så man saknat betongbunkern en aningen.... men bara nästan!!


Vi gick långt här du och jag
kanske så långt vi kunde gå
kanske fanns ingen ärlig chans för oss
men jag ser det inte så


det är som om jag burit en förbannelse
ibland med ryggen rak
ibland med både hopp och tro
men det är ändå samma sak


jag har spridit lite värme
jag har spridit lite frost
jag är varken hjälten eller boven
jag är bara lite lost



Men ikväll bär det nog av till Alvesta och lite innebandy med AIBK... Sötnöten gör sin sista träning för säsongen och ett besök av mig stod på önskelistan... och henne kan man inte säga nej till, inte efter ett sådant gulligt sms... Känns som att jag kommer ha en fanastiskt (joo fanastisk!!) skön träningsvärk i övermorgon. Imorrn kommer det bara vara stelt, sen sätter värken in. Och var tog "alla" musklerna man hade i armarna vägen? Efter 1 ½ år med att dra järn, klippa nior för hand och bära nät så fanns det lite styrka i dom... den är borta nu!!




jag har köpt så kalla saker

jag har gått den kalla gatan ner

nu har jag frusit allt för länge

ska inte vara kall nåt mer



har du sett nån i ögonen

jag hittar inte dit

jag kan inte reglerna i spelet

men du får gärna komma hit



nu smakar jag försiktigt

skiljer varmt ifrån kallt

jag måste lära mig från grunden

jag måste omvärdera allt





Jag har väntat på ett regn har varit mitt soundtrack de senaste dagarna... särskilt i bilen... Då kan man sjunga med till Lasse utan att någon bryr sig.... (:



Du är svår att leva utan
jag är svår att leva med






Dagens soundtrack: Lasse - Jag har väntat på ett regn



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0