Och du...

är så vacker
att Sinatra skulle fallit vid dina fötter...



Jamen det var ju trevligt... En nykter helg den här också. Så roligt man kan ha. Not... Vem sa att man kunde ha kul utan sprit?

Nåt annat som är kul är huvudvärk. När jag gick i sexan knaprade jag Alvdeon de flesta av dagarna, p g a huvudvärk. Sen blev jag ivägskickad till optikern X antal gånger för synundersökning. Min syn är perfekt (utom när jag kör i mörker, men det behöver vi ju inte tala högt om!). Det var den då också. Och huvudvärken fortsatte. Tills det blev dags för utvecklingssamtal. Då kom vi på det. Mamma, jag och mina fröknar (mjoo det hette så på den tiden). Jag hade spänninshuvudvärk. För jag satte för höga krav på mig själv. Och vissa andra, dock inte mina föräldrar. Tro fan jag fick huvudvärk om jag skulle vara bäst hela, hela tiden.
Den senaste tiden har jag haft huvudvärk igen. Sen blev jag sjuk. Där var förklaringen. Trodde jag. Jag är inte sjuk nu (dock lite snorig i näsan så där som man kan vara), huvudvärken, den är kvar! Och idag när jag satt och skrev ihop sista artikeln till seminariet kom jag att tänka på den där tiden i sjätteklass, när Spice girls var de enda som kunde konkurera med Broder Daniel och hästarna tog mer plats än fotbollen. Tro fan jag får huvudvärk nu igen, när den mesta tiden går åt till att plugga som idiot, för att framstå lite bättre än alla andra... Jag är inte bättre än alla andra. Det vet jag väl, men jag försöker, och det är väl det som räknas?! Det är iaf det jag hoppas ska visa sig när den här kursen är slut. Jag ska ha ett VG i Idrottens kulturella förutsättningar. Träningsläran, den har jag gett upp hopp om för längesen... det blir bara ett G där...



Nu blir det nog fotboll.... tror jag....



Dagens soundtrack #2 (?): Håkan Hellström - Kärlek är ett brev skickat tusen gånger



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0