I carry all...

the weight
and I need a helping hand
cause I carry all the weight



det börjar byggas upp
på mina ändå inte
alltför späda axlar
och det märks
i humöret
i ögonen som numer är rödsprängda
på antalet timmar på sömn
på orken
i magen där knivarna hugger
och hugger
i kroppen som ömmar och gör ont
särskilt i huvudet
särskilt i ryggen
i knät och i benhinnorna
bara jag klarar den där duggan
sen tar jag ledigt resten av veckan
eller iallafall en dag eller två



förresten så är det en pygmé till snorunge
som har snott mitt tröjnummer
eftersom de specialbeställt tröja nummer tio
i F92-stället i storlek small
för första gången sen jag beträdde
planen vid 15 års ålder
så har jag inte fått spela med mitt nummer
det är ett hån mot min person
efter att ha kämpat mig till just nummer tio
två gånger i den här klubben
lägger jag härmed ner karriären
jag tar det inte personligt nej
jag tar det JÄVLIGT personligt



Dagens soundtrack: Broder Daniel - The young and the old



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0