Rejected...

all along



jag funderar på att bli en såndär
som sätter upp arga lappar i de
gemensamma utrymmena
och då talar jag inte så mycket om tvättstugan
mer om återvinningsstationen
och trapphuset
för det första
vi som bor här på campus
går på universitetet
man tycker att läskunnigheten skulle
vara medelmåttig iaf
det är den inte
eller så har studenter bara väldigt svårt att skilja
mellan plast och glas
eller för den delen hushållssopor
och metall
och för att inte tala om färgat och ofärgat glas
seriöst hur svårt kan det va?!
det tar inte särskilt mycket längre tid att lägga den gröna
flaskan
tillsammans med de andra gröna flaskorna
och jag vet inte hur det ser ut i andra trapphus
eller mer utmed postfacken
brukar Ni slänga papper på golvet
när ni bodde hemma också
eller i ett vanligt hyreshus för den delen
men nej
jag gör inget åt saken heller
då jag är läskunnig så lägger jag saker
där de ska vara
och istället för att slänga den där oönskade reklamen
som infinner sig trots lappen på luckan
så jag tar jag med mig den in i lägenheten¨
och lägger den prydligt i papperskassen
som ska till pappersåtervinningen
ungefär så svårt är det





Dagens soundtrack #3: Neverstore - Rejected all along


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0