The pain...

will flicker by
it shall turn away
and die...



men det är ju inte det som det handlar om
att ha saker att göra att träffa folk
jag pluggar
jag tränar
jag tränar andra
jag brukar oftast också jobba någon gång där emellan
och då och då måste man läsa en bok för att
stimulera sin sitt intellekt än mer
och då och då sin kreativa sida genom att måla
och sen ska man låta sig vara lite iq-befriad
med dumburken eller ta kål på ett par hjärnceller
med alkohol
men som sagt
det är inte det som det handlar om
det handlar om att hitta en plats
en plats där rastlösheten lägger sig i dvala
problemet är att när jag pluggar vill jag jobba
när jag jobba vill jag hellre plugga
när jag är ensam vill jag ha sällskap
när jag umgås med folk vill jag vara själv
det är inte alltid så
men det är så väldigt ofta
jag hatar vislanda
samtidigt som allt jag älskar finns där
de bästa av vännerna
(förutom de där två som envisas med att vara alvestabor)
familjen
husdjuren
och man kan hämta posten i pyjamas
och med tandborsten i munnen
samtidigt som grannen
men den här rastlösheten som aldrig lägger sig
och frågorna som gnager i huvudet konstant
vad ska jag bli
vad ska jag göra med mitt liv
hur kan jag tillföra något till den här världen
var är min plats
vad betyder jag
det är allt det här och lite till
som gör att jag är som jag är
och det kan inte studentaktiviteter i världen
ändra på
Så är det bara!



Dagens soundtrack: Amy McDonald - This is the life




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0