When will...

this be over?!



återigen en tråkhelg till ända
och oftast när tråket blir för mycket
tar tankarna över och far iväg
till stunder som varit
till minnen jag försökt stoppa undan
och gömma under så mycket bråte som möjligt
just där och då
för x antal år sen var de kanske höjdpunkterna
men nu om dagarna gör de mest ont
och för övrigt skaffade jag mig bättre minnen
med råge
men också de gick sönder och i kras
och eftersom de bara har nån månad eller två
på nacken är de inte lika lätta att gömma undan
och jag är inte riktigt säker på att jag är beredd
att ge det ett ärligt försök heller
men sen å andra sidan
tänker jag som så
att har jag varit singel och ensam i tjugofyra år
utan att helt gå under isen
så ska väl tjugofyra år till inte vara någon
större katastrof
det enda som kanske blir lite ledsen
är väl mamma....




jag kommer aldrig att förstå det där med kärlek.





Dagens soundtrack #2: Marit - Snow on the 10th of May




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0