Ensamma dar...

väldiga värld
orden ekar...




det där gick ju åt helvete
men nu är det iaf över för min del





ingen sömn
och inga svar
ingenting kvar mer än
ett rostigt svärd
som hugger och vrider sig i ditt bröst





och jag antar att dagens soundtrack återigen kommer
blir höstens soundtrack




vi ses på hjärtats bar
det här är brustna hjärtans höst




och plötsligt längtar jag inte tillbaka lika mycket
jag kanske skulle försöka stanna tiden
här i mitt flickrum
med tak över huvudet och mat serverad av mamma och pappa
röda hus med vita knutar och hästar som gnäggar åt en
när man kommer
ett jobb som tar död på kreativteten och det egna tänkandet
men som fyller kontot med pengar att använda
till materiella saker för att försöka fylla tomrummet
en håla jag växt upp i och som jag alltid älskat att hata
det har aldrig funnits någon plats för mig här
å andra sidan verkar det inte finnas någon
utanför femtioskyltarna heller
eller så kanske jag bara skulle ge mig själv
en smäll på käften ta mig i kragen
och förlika mig med tanken på att det inte blir
mer än det här...




Dagens soundtrack: Lasse W - Brustna hjärtans höst




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0