If you listen close...

you'll hear my teardrops fall...




och vi konstaterar återigen
att min framtid som eremit och celibat
är en utstakad upplyst och snitslad bana
så att jag alldeles säkert ska hitta rätt
för jag är inte född blond och blåögd
jag är tyvärr i vissa fall
inte född korkad
och orealistisk
och karafiat och jag konstaterar att ettan
på topp tre fortfarande är upptagen
att topp två liksom inte är att tänka på
och inte topp tre heller
eftersom det är klasskamrater stolhet
playertendenser och likgiltighet som ligger emellan
och han försöker trösta och säger att
'det är du som håller i längden dom inser ju det sen'
och eftersom han inte har lika många år som mig på nacken
så får jag krasst konstatera för honom
att det finns ingen som orkar
stanna tillräckligt länge för att upptäcka det
han kontrar och säger 'att du kommer hitta någon snart'
och för att riktigt visa vem det är som har rätt
i den här diskussionen
eftersom jag levt som mig själv och i mitt eget liv
i snart tjugofem jävla år
avslutar jag med att 'men tänk om någon någongång kunde hitta mig'
och lämnar stallarna för gott...




I have time on my side
making diamonds of coal...





dessutom har jag skoskav
och ont i det 'rediga' knät
eftersom jag för första gången på
två och en halv månad stått på ett löpband
dessutom i fyrtiofem minuter
för jag kan ju inte börja i liten dos...





and my heart slowly dies
it gets lonely and cold
you put a hole through my kevlarsoul






Dagens soundtrack: Kent - Kevlar soul



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0