En hand...

i himlen


min kära svägerska skickade en länk
http://www.gratefulness.org/candles/message.cfm?l=sve&cid=7703963

för två år sen
imorgon
fyllde jag tjugotvå år
nio dagar innan
dog vår älskade mormor
den sista som fanns kvar
fyra dagar senare begravdes hon
för första gången i mitt liv det året
var det ingen som ringde
och sjöng ja må hon leva
med en lika omisskänlig sångröst
som min mamma ärvt
och jag vet att jag satt vid köksbordet
med två stirriga brorsöner
en konstant pratande moder
och en höggravid svägerska
att hålla tårarna borta
men allt det där spelade ingen roll
för det fanns ett tomrum som ingen kunde fylla
mitt i allt födelsedagsfirande
och trots att dagarna
och åren går
och smärtan liksom långsamt lägger sig
så är det alltid någon som saknas så fort
det ska samlas till familjesammankomster
samtidigt vet jag att någonstans däruppe
sitter hon
med morfar som gick bort alldeles för tidigt
och med moster Ninnie
antagligen med en cigarett i ena handen
och bingobrickan i andra
och tittar ner på oss
och på något sätt är hon alltid här
I hjärtat



Dagens soundtrack: Jonathan Johansson - En hand i himlen



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0