jag ger upp...

jag orkar inte bli besviken



jag besökte en av kronobergs
alla hålor idag
vars största bedrift är en arlako
och trots att ingenting finns kvar där
som en gång gav en smula hopp
och än mer lastbilsflak med besvikelse
så gjorde det ändå lite ont i magen
och högg lite i hjärtat innanför de där
femtioskyltarna
men det är ändå bara minnen
som gått förlorade eller suddats ut så många
gånger att jag inte längre riktigt kan skilja
verklighet från fantasi...



jag stör mig på ett ljud som inte hörs
den här stan
är klädd i kejsarens nya kläder
runt omkring
ingenting


jag ger upp
jag orkar inte bli besviken
som du sa
det är dags att dra


jag lyssnar inte längre jag stänger fönstret
inget värt nåt som inte inger hopp
jag rusar inte längre erat lopp
jag står kvar
ser ingen plats för mig i mönstret
jag gömmer mig
jag värjer mig

när sommarn kommer flyr jag över haven
där ingen vet där ingen kommer in
men sommarn dör och min rastlöshet är min
om vintern
står jag gömd längst in i baren
och tiden går
månad år


jag hoppas på ett kort som inte lagts
jag litar till ett ord som inte sagts
min lust är fri
men min frihet är bakom galler





Dagens soundtrack: Lasse W - Faller


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0