You gave us...

some place to go
I never said thank you
for that
Now I'll never have a chance....



meningen var att det här skulle publiceras
Emelies egna fan-sida på facebook
men eftersom det blev alldeles för långt
så får det därför publiceras här istället


Hej Emelie! Var på Ewa's ikväll och såg fotot av dig och Sanna som står i baren. Ni är så fina. Har tänkt på dig extra mycket den senaste tiden, vet inte varför. Började första dagen på semestern med en dagstripp till Halmstad. Kanske är det därför. Halmstad för så många minnen med sig, både av dig och min mormor (ni kan sitta där uppe bland molnen nu. Hon kan berätta snuskiga vitsar, hon är bra på sånt. Jag tror du skulle gilla henne! :). Kommer ihåg när vi var där för ett par somrar sen och hyrde stugan. Han som av någon anledning varit "den stora kärleken" i mitt liv hade lämnat mig igen och mitt humör var inte på topp, det kommer jag ihåg. Men jag kommer även ihåg dig och jenka och malin när ni badade i havet. Eller när vi spelade spel och du och jag bildade lag och vann. Och på alla ställen vi var och åt på, särskilt när vi satt och skalade jordnötter.
 Och innan i somras när vi var på Tyrolen, alla i det där gänget som det brukar vara. Det saknades någon. Det saknades någon ikväll. Och jag vet att vi aldrig var riktigt nära, men du fick alla att känna samhörighet. Aldrig att du lämnade någon utanför. Hos dig var alla välkomna. Jag saknar dig. Ditt leende. Din integritet. Din personlighet. Du var alldeles för ung för att gå bort och jag vet att världen hade varit så mycket bättre med dig här. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Bara att jag önskar du var här och ingen annanstans. Det finns så många här som saknar dig och som de berört med ditt stora hjärta. Jag hoppas att jag kan ta någon lärdom av den människa du var och vara ett ljus för någon, så som du varit ett ljus och en förebild för så många här. Jag saknar Dig.




may angels lead you in






Dagens soundtrack: Jimmy eat world - Hear you me





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0