They say...

that I'm a dreamer
but whatelse am I to do...





och det gjorde mig en smula överraskad
att höra det där namnet högt igen
fast det å andra sidan kanske inte är
så konstigt med tanke på sällskapet
och högtiden
och det är under perioder som den här
när jag känner mig lite låg
och kräver en hel del svar som inte fås
och grubblar större delen av dygnet
även då jag borde sova
det är då det kommer tillbaka till mig
trots att jag vet att det aldrig var på riktigt
att du alltid låtsas
varenda gång
så fanns det ändå en välbehövlig känsla
av att betyda något
även om det också var en jävligt välspelad akt
från din sida
det är känsla som sällan infinner sig
och det är en känsla som då och då saknas
och jag tror inte att det har så mycket med dig
att göra längre
även om det kanske hade det i början
det är bara känslan jag saknar
och det har de senaste veckorna dykt upp
små påminnelser om dig här och där
då jag minst anar det
och kanske är det därför den där känslan
saknas mer än vanligt...




...when dreaming is the only
way I can be with you



Dagens soundtrack: Strays don't sleep - For blue skies




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0