Jag har vart kär men...

där jag är finns inget hjärta
att ge bort
jag saknar ord
jag saknar tankar dom jag har är gamla
använda på mörka platser som jag hellre glömmer
än har kvar....



mitt älskade älskade hockeylag
det är tur det finns idrott
när allt annat mest känns trist
meningslöst och hela kroppen skakar
av rastlöshet
min kära Ems och jag kände oss säkra på
att det skulle bli åtminstone en vinst
i götet men två
det hade vi nog inte riktigt räknat med
jag kände mig dock så säker på vinst igår
efter 3-1 målet att jag trotsade hockeyintresset
och lirade lite plastbandy i Tborgen
och vilket mål vi gjorde, Erica och jag
kanske skulle omskola mig till forward
igen!



där jag gick sönder och gav bort mig själv
till andra bit för bit
när jag var klar fanns inget kvar
jag vände inåt och kom ut
som nånting nytt nåt ljust
jag hade velat visa upp för dig
men du var färdig klar och vidare
och sa tack men nej





och ikväll blir det samkväm med "the old gang"
och vackra Bernadette kommer hem
och jag är för en gångs skull inte sjuk
när hon gör det
känns bra!




Dagens soundtrack: Markus Krunegård - Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ur sin kropp



Vackraste Bernadette... (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0