A song for...

a heart so Big
god wouldn't let it live...





långhelgen började med allt man kunde önska
fint väder bra sällskap och kanske en aningens
för mycket alkohol
kvällen slutade med att jag
återigen
fick mitt hjärta krossat
trots att jag under de senaste åren jobbat hårt för
att inte låta det hända igen
och när man trodde att det värsta hade hänt
så vaknar man på lördagmorgonen av ett sms
och ett telefonsamtal
som överskuggar allt annat
att någon i ens umgängeskrets gått bort
alldeles för tidigt
och det går inte riktigt att ta in
att någon som hade hela livet framför sig
inte längre finns där
att det vackra leendet
och det smittande skrattet inte längre finns
och det går inte att förstå
att utanför de persienner som varit nerdragna
här sen halv nio i lördags
fortsätter verkligheten att snurra vidare
det är plugg och jobb och ansvar som måste tas
samtidigt som att föra ett normalt samtal
med någon utomstående kräver en kraftansträngning
utan dess like

för livet går vidare
det gör ju det
för vissa av oss
och samtidigt som det gör det E
ska jag komma ihåg personen Du var
hur Du de senaste åren tagit hand om de
jag håller högre än livet
jag ska komma ihåg Din styrka
jag ska komma ihåg den glädje Du spridit
jag ska komma ihåg Dig

Du lever alltid kvar i våra hjärtan




Quem dii diligunt, adolscens moritur




Dagens soundtrack: Jimmy eat world - Hear you me




Du kommer alltid finnas kvar här!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0