Jag är alltid...

tryggast när Du är en liten bit ifrån
en rörelse i ögonvrån...



som när maggio spelar en fredagkväll
och regnet håller upp och solen skiner igenom då och då
det är dansdansdans
och en gammal känning från tiden då man inte visste
vad man ville och därför hamnade på samhällsinstitutionen
på en gymnasieskola som snart inte längre finns
och hon frågar om kärlek
och när man talar om trollen
även om Du är så långt ifrån troll man kan komma
så står Du plötsligt där
i ögonvrån
med vårjackan som har samma gröna färg som
Din vinterjacka
och jo jag lägger märke till sånt
hur Du drar luggen åt vänster och skriver med samma hand
jag vet vilka ställen Du brukar vara på
men jag går inte längre några omvägar därom
och jag vet vilka Dina vänner är och att man med allra största
sannolikhet hittar dom på Sivans
jag vet att Du har alldeles för mycket gemensamt
men någon vi båda känner och som har kastat alldeles
för många stenar i mitt glashus
och jag vet att det snart är över
att campus snart förlorar sin glans
att den dock kan återfinnas i Tborgen i höst
men förhoppningsvis har jag glömt den tills dess
bara för att det blir bäst så...





Dagens soundtrack: Kent - Kräm eller såhär


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0