vad jag bryr mig om...

 nu
är att få ut dig ur skallen
är att aldrig ge hela hjärtat
för kärlek igen





det blev ingen effektiv dag på biblioteket
dels för att jag inte fick sova som jag skulle
dels för att jag har sjuka koncentrationssvårigheter
något som jag sällan behöver dras med
jag gick dit en timme eller så
men tankarna vandrar iväg hela tiden
det är rosa extensions
nya tatueringar eller varför inte en piercing till?!
eller saker man skulle kunna göra i sommar
weekend i gbg hos vackra benna
eller en i sthlm hos Åsa
eller halmstad för att hedra E
eller att man vant sig vid att vissa människor brukade återvända
vid den här tiden på året
men nu inte gör det längre
och trots att man lovat sig själv att inte möta dem halvvägs
som man alltid gjort innan
så skulle det ändå vara trevligt om det pep till i telefonen
runt midnatt
sådär som det brukade göra
bara för att liksom
så hädanefter blir det nog mest stallvägen
och spotify...

och förresten är inte biblioteket lika spännande längre
inte utan att gnabbas med philip
och mange schmidt
och definitivt inte när inte mr nice guy finns längre....




vad jag bryr mig om nu
är att du då ser det
hur smutsigt livet blivit






Dagens soundtrack #2: Håkan - Kärlek är ett brev skickat tusen gånger



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0