Främsta plats...

på altaret
ska för alltid vara min
ristar in ordet slav i skinnet
på min kind
min stjärna lyste upp er
när allt var trist och grått...





kortsiktigt är det fruktansvärt irriterande
att vakna 0300 varenda morgon
och sedan inte kunna somna om
förrän framåt sjusnåret
långsiktigt är det jävligt tärande
på både den fysiska och psykiska hälsan
att jag desutom har tvättid vid nio
som är den tid då jag oftast har lyckats somna om
gör inte det hela bättre




...jag blev vad ni gjort mig till
det borde ni förstått





vad som dock ger lite plåster på såren
såhär i nalkande jultider
är att förra årets totala brist på julbord
iår ersätts av två stycken
på två dar
först med styrelsen i vöikers
och dagen efter med växjö vipers
inte för att jag kan äta sådär jättemycket
på ett julbord
men sällskapet kanske är trevligt iaf?!





Dagens soundtrack: Charta 77 - Jag är gud



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0