I heard...

there was a secret chord
that David played and it pleased the Lord
but you don't really care for music
do ya?



det är den allra bästa timmen på biblioteket
den där när dörrarna precis har öppnats
och antalet lediga platser
med tillgänliga uttag är oändliga
inte alls som en sisådär halvtimme senare
när allt är upptaget
och det enbart är de orange fåtöljerna
som ingen vill sitta i som är kvar
men ändå är det sig inte likt
det är inte riktigt samma tjusning som förra året
när överraskningar kunde överrumpla en när som
jag antar att jag denna hösten får spendera
dagarna här själv
det är inte riktigt samma sak...



but love is not a victory march
it's a cold and it's a broken
hallelujah



inatt drömde jag om ett vitt litet lamm
hon var på någon strand
med någon ägare som födde upp henne
enbart för att bli mat
men jag lyckades med övertalning om att
få behålla henne
hon låg i mitt knä på den där stranden
och hennes ull var så mjuk så mjuk
och jag inser att jag gärna vill bli färdig
med den här utbildningen
tjäna pengar igen
och flytta till en lägenhet med plats
för djur att ta hand om
en katt
en hund
kanske en häst
den får dock kanske inte plats i lägenheten
men ändå
kanske ett lamm
ett sånt där vitt litet lamm...



nää det är visserligen sant
jag drömmer ju inte alltid riktigt
sådär normalt som man borde...




Dagens soundtrack: Jeff Buckley - Hallelujah


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0