You'll never...

see me again
so now who's gonna
cry for you?





det händer inte så ofta längre
om än mer den senaste tiden
att jag faller ner i det där svarta
hålet av tystnad du lämnat efter dig
men det händer
då och då
och jag kommer att sakna det där orden
som passerat under sena nätter
omfamningarna som skyddar mot allt som
vill söndra och härska
tajmingen Du alltid hade att finnas där
när alla andra gick åt andra hållet
och jag vet
jag vet
att det är alldeles för sent för den sagan
att få ett slut värt att nämna happily ever after
men kan Du inte komma tillbaka för en sekund
och få mig att inse att allting inte är
så värdelöst som det verkar?!




och jag ska utstå all den ensamhet
som följer när du går
om du berättar hur du gör...




och hur svårt kan det vara att byta ut 'femton kronor'
mot 'jag bjuder på den' och ett leende
så som jag planerat hela helgen
hade perfekt tillfälle
men som vanligt slår hjärnan slint
och tungan fastnar i gommen
hade behövt lite av andra ems mod där vid sidan av...




Dagens soundtrack: Lasse W - Berätta hur du gör






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0