This time...

Baby
I'll be bulletproof




det finns visst ett ordspråk
som går friskt vågat hälften vunnet
jag trodde jag hade tagit hem storvinsten
den där kvällen
att göra något man aldrig vågat göra innan
fånga ett ögonblick man väntat på i månader
och också lyckas
hade jag vetat vad som väntat nu
hade jag kanske låtit den där klockan
slå hemgång och tända lampor på dansgolvet
jag gjorde inte det
för innan de där sista låtarna spelades
så stod Han där
och vad skulle jag göra?
så jag gjorde det
hejmittnamnäemmieojagskullebarasägaattduserväldigtbraut
eller nåt sånt
jag kommer inte ihåg
jag har en förmåga att tappa minnet för detaljer
i närheten av det där leendet
men jag kan väl slå vad om att vad jag än hade tänkt säga
så var det nog bättre än det som faktiskt sas
men saker och ting är ju aldrig vad de förfaller att vara
den där storvinsten visade sig vara en nitlott
eller en tajming som från första början var helt rätt
var egentligen helt felinställd
det har gått ett tag sedan dess
några månader och några möten efter det där meddelandet
av ettor och nollor
nu lyckas den ena eller den andra alltid vända huvudet åt
ett annat håll när ögon riskeras att mötas
den där tänkta hälsningen blir hängade i luften
och när jag tänker efter var det nog jag som började
jag trodde kanske att jag ville ha det så
att det skulle vara enklare
det är det inte
jag vet aldrig vad jag vill
men jag vet alltid vad jag inte vill
och trots att det skär lite extra mycket i hjärtat varje gång
att friskt vågat blev allt förlorat
så har jag hellre det än ingenting





Dagens soundtrack#2: Håkan H - Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0