Så det här fingret...

är till dig som tvingade mig
och det här fingret är till dig
som dumpade mig
och fingret
jag ger dig fingret





i väntan på dagens frågequiz
jo ni gissade rätt
det är biblioteket idag igen
jag har redan förlorat prisjakten mot tobbe
och det är dags för revansch
men som sagt i väntan
så kollar jag mail och såntdära annat viktigt
eftersom affärsplanen i princip är klar
och då dyker det upp ett vg-betyg
på en c-uppsats och lite allmänna kommentarer
från examinatorn
typ




Ett välformulerat och forskningsrelevant syfte med klara frågeställningar och avgränsningar

En välskriven och välkomponerad teori/bakgrundsdel som hjälper till med att fördjupa förståelsen för uppsatsämnet

Författaren diskuterar sin metodiska val med en god balans mellan den egna studien och vedertagen forskningspraxis

Författaren presenterar sitt resultat i relation till syfte och frågeställningar. Det finns en god balans mellan löpande text och citat

En väl komponerad analys där teori och empiri fördjupar förståelsen för uppsatsens syfte  Slutsatserna är välgrundade och förstärks av den förnuftiga kopplingen till tidigare forskning

Författaren har visat självständighet och lyhördhet under handledningsprocessen


Författaren har komponerat en sammanhållen uppsats med tydlig röd tråd

Uppsatsen är skriven på ett språkligt korrekt sätt





det funkar
jag är nöjd







Dagens soundtrack: Guldgossen - Cpfingret





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0