Even an end...

has a start...




helgen ska spenderas till lika delar i weset
som i växjö
så därför behövde jag ringa mamma
så jag gjorde det
och det var ju ett upplyftande samtal
man trodde att det skulle lugna ner sig nu
efter att en bortsprungen hund hittat hem
och verkligheten slagit sig fast i sinnet
att sagohästen aldrig kommer röras vid igen
men då visar det sig att pappa varit på
vårdcentralen i måndags
och blev ivägskickad i ambulans
till lassarettet där han fick ligga ett par dar
p g a smärtor i bröstet
och jag känner att det får vara bra nu
må vara att han är hemma igen
och låtsas som ingenting
vilket betyder att han ska iväg och åka skidor
hela helgen
eftersom vasaloppet nalkas
jag försökte påpeka att jag trivs väldigt bra med
att ha en pappa
det gjorde inte mycket inverkan...


det måste hända något riktigt jävla bra snart
för att väga upp det dåliga





Dagens soundtrack #2: Editors - An end has a start





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0