Någon gång...

måste du bli själv





det kan kanske bli så
att sarina får flytta in hit till teleborg
inte in till min lägenhet då
för det förstår både min mamma och jag att
det blir för litet
tanken var till ridskolan
men alla boxplatserna där är upptagna
så det blir isåfall på thelenäs istället
som oxå är ridskolans men som ligger vid
vattentornet
så istället för att kanske skaffa en katt
vilket jag egentligen tycker är synd eftersom
jag bor som jag bor
eller en hund som jag tycker är ändå mer synd om
eftersom jag bor som jag bor
så blir det en häst på cirkus ett halvt ton istället

för det där fullblodet som skulle flytta till spjutaretorpet
en stund
det kom aldrig
och man tycker ifall man ångrar sig
vilket vi av alla förstår
så kan man ändå ha anständighet nog att höra av sig!






Dagens soundtrack: Säkert! - Någon gång måste du bli själv









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0