Don't break...

this poor young mans heart
don't kill it
give it back





och jag funderar på om det kanske inte
är mer än rätt
att jag får tillbaka för de få två gånger
då någon faktiskt tyckt om mig
på riktigt och utan att låtsas
att det kanske är så att jag då får betala
de få gånger jag faktiskt råkar tycka
om någon annan
för det är ju så att jag egentligen vet
att det där om att det blir för seriöst
egentligen bara är en dålig ursäkt
för att man egentligen inte tycker om
den andra personen särskilt mycket
jag vet ju det
eftersom jag själv använt den
för att ta den enkla vägen ut
och jag önskar samtidigt att jag kunde göra skillnad
på om det är dig jag saknar
eller bara känslan av att någon tycker om en




och jag kanske ska hålla mig till hästryggen
och innebandyplanen
istället för att stressa med bussar
och regnsäkra kläder med förhoppningen
att det kanske blir annorlunda
det blir ju aldrig det
så nu får jag stå mitt kast
försöka sova
trots att regnet smattrar mot fönsterblecket
och som så många gånger förr
gör att jag inte kan sova.



för övrigt älskar jag hoppträning med finaste finchen
och för mette!





Dagens soundtrack: Alexander Desplat - New moon (the meadow)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0