När natten är här...

ska jag lämna allt tillbaks
vinet och skulden jag har
du visste nog att jag hade mina skäl
ett sätt att ge ett sätt att ta
när mörkrets sista trummor dånar ut
överger och lämnar mig kvar
jag blundar i en frusen tyst minut
ett mycket sällsynt exemplar




först fick jag inte följa med öland
trots att jag blev tillfrågad
nu fick jag inte följa med till halmstad
tillochmed föräldrarna överger en
den här semester suger nåt fruktansvärt

och med mitt överjävligt dåliga humör
har jag ingen lust att göra nånting
inte heller grilla hos sweetmarie som är planen
för ikväll
dööööööööööö!




kom och var min vän för en sekund
när kvällens första frusna stjärnor vaknar
bli mitt sista halmstrå för en stund
vi som har allt vi som saknar
jag skänker dig den sista lögn jag har
jag offrar och betalar vad som krävs
när natten är här ska jag lämna allt tillbaks
resterna jag frossat i förgäves







det är mycket lasse nu
mycket grubbel.





Dagens soundtrack: Lasse W - Ett sällsynt exemplar





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0