Some say...

love it is a river
that drowns the tender reed
some say love it is a razer
that leaves your soul to blead





det brukar finnas en underton av ironi
cynism och bitterhet
men idag är det inte så
idag är det bara kalla fakta
simpelt konstaterande
och en sorglig melodi
jag tycker inte att det här är
så väldans roligt eller
meningsfullt
det är mest bara ensamt och jobbigt
och ibland kan jag erkänna att
jag vill ha det så
men oftast inte
det här är oftast.

jag kan villigt erkänna att jag saknar
vissa personer oerhört
men saknad utan gensvar
är bara jävligt tröstlöst.





it's the heart afraid of breaking
that never learns to dance
it's the dream afraid of waking
that never takes the chance
it's the one who won't be taken
who cannot seem to give
and the soul afraid of dying
that never learns to live






hmm behöver förändring
frågan är vad?


för övrigt
glad midsommar på er
eller nåt.




Dagens soundtrack: Bette Midler - The Rose




Kommentarer
j

Glad midsommar på dig! Kram

2010-06-25 @ 15:26:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0