'cause it takes...

something more this time
than sweet sweet lies





och det blir ju en paradox
det blir ju det



och vi talade om det där tåget igen
på föreläsningen
förändringståget
och hur de där fem procenten längst
fram drar med sig de andra femtion procenten
i mitten som liksom hakar på
och förr eller senare de där trettiofem procenten
som liksom följer efter också
förr eller senare
men sen längst bak finns de där resterande fem procenten
som liksom håller tåget tillbaka
och förr eller senare måste man liksom kapa
banden till dom
och jag sa det till filip
att dom där fem procenten
det är jag det
men jag försöker inte hålla tillbaka tåget
jag försöker bara få det att gå åt andra hållet
och det gör ju att jag håller tåget tillbaka
iallafall
och då kanske det är bättre att kapa bort mig?!





Dagens soundtrack #3: David Gray - This years love







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0