'jag talar i klyschor...'

och i egna oförstörda ord men aldrig
ändå att du hör mig när jag
bankar på ditt fönster
du bor tio mil och femton hav ifrån mig
jag hör så väl när du andas om nätterna'



jag gillar inte folk
jag gillar verkligen (!) inte folk
särskilt inte folk som går andra
eller första året på csm-programmet
eller sådana där små gymnasister
eller lärare som favoriserar sina studenter
(särskilt inte när min handledare inte är
närvarande och kan pusha för min sak)
ändå gick presentationen hyfsat
för att vara mig
men när ska folk förstå
att resultatdelen handlar om vad mina respondenter
tycker
inte vad JAG tycker
skärp er för fan!



det får bli hemligt besök imorrn istället
innan shoppingrunda med bror min
nu laddar jag för kvällens ridlektion istället
och lördagens förförfest med mange och wii




och ja
jag har fastnat i ericsdotter igen:




'1 jag = som lever i bittra sagor
där ingen utom jag kan såras av ingen
utom alla
mina ord kan döda och göra liv men inte få tillbaka
den som lämnat mig i tystnad för att överrösta
mina tårar'




och jo
det finns kanske en
men jag är alldeles för stolt för att gå den vägen






Dagens soundtrack: Florence and the Machine - Cosmic love



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0