Det finns en sorglig...

lycka i att aldrig mer vara ett
med dom som vet precis
vem du är




vem vänder man sig till när det egna
huvudet spelar en spratt
hur ska någon annan kunna tala om
hur man ska känna
vad är hjärtat och vad är hjärnan
som talar?




en timme tar en vecka här
slå mig så att nånting händer
visarna på klockorna går bakåt här
jag skakar om kalendern



fröken H har gett sig av till staden vid sundet
och plötsligt var det bara jag kvar
länstrafiken fortsätter göra sitt dåliga jobb
och klockan är alldeles för tidig när jag går upp
min rygg verkar inte vilja vara med sen efter
hopptävlingen
men jag fortsätter i samma ekorrhjul ändå
jag längtar hem till weset då och då
till en ny lägenhet
med större ytor
(men ändå inte allt för stora
hur skulle det se ut?)
till drömmen om att skaffa en ny bil
till vännerna som fortfarande finns kvar
men just nu känns någon gång i maj
alldeles för långt ifrån


dock skulle jag gärna spendera mer tid på världens
bästa trs
det är kärlek.




Dagens soundtrack: Säkert! - Isarna




mange var på besök. det var fantastiskt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0