I am lost in our...

rainbow
now our rainbow has gone
overcast by your shadow
as our worlds move on
but in this shirt
I can be you
to be near you for a while
there's a crane
knocking down all those things
that we were
I awake in the night
to hear the engines purr
there's a pain
it does ripple through my frame
makes me lame
there's a thorn
in my side
it's the shame
it's the pride




mamma har rensat lekstugan
det är egentligen en skymf att kalla den
för lekstugan
lekhuset kan vi säga
hon hittade mina gamla brev
ett var från min kusin norrut
mosters dotter
det var det vanliga hejhurmårdujagmårbra
och avslutades med kram
men allra längst ner
i vänstra hörnet
stod det med en omisskännlig snirklig skrivstil
puss och kram mormor
och hjärtat mitt stannade för ett slag
ibland blir hennes närvaro mer påtaglig
än vanligt
och hade jag klurat ut hur den där htc-telefonen jag har
fungerar för att föra över information till datorn
då hade jag delat med mig
men det vill inte fungera
som det mesta andra jag tar mig för

Min älskade mormor,
jag saknar dig!



Dagens soundtrack: The Irrepressibles - In this shirt







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0