Vems lilla hjärta...

flyger
i pepparkakeland
hjärtat med häxor flyger
ute i natten






det är en sådan där lördag
när alla andra har saker att göra
grillfester poolpartyn och myskvällar
(vilket hemskt ord det är (!))
och lilla emmie ska sitta hemma ensam och uggla
i sin fuktiga lägenhet och plöja avsnitt efter avsnitt
av vilken serie som för tillfället är på tapeten

har jag understrukit att jag även har dagar som känns
bra?
även om det kanske inte sker så ofta
så finns det även sådana dagar
jag brukar dock inte ta upp det här
de kan även infalla en vardag
men då brukar jag ju få skala bort
de första nio eller tio timmarna för att det ska
räknas som en bra dag
torsdag var en sådan dag
för att ge ett exempel
idag är varken eller
idag är bara en dag
har hjälpt maccan med affischer till värdshuset
för allmän beskådan
borde träna
borde städa
borde sova
hittills har jag inte gjort något av det
minst en av sakerna kommer jag inte heller
att göra
tar det imorrn
eller nåt...



Dagens soundtrack: Familjen - Vems lilla hjärta flyger






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0