hej du...

det va ju ett tag sen
sexhundra dagar men vem räknar precis
och jag tänkte jag skulle höra av mig
och säga att allt är fint
jag har träffat en annan nu
han behandlar mig bra
jag går och nynnar hela tiden
och jag har färgat håret och jag
har fått pollenallergi och
är du fortfarande arg?




inte för att jag skulle förstå varför du skulle vara det


jag tänkte jag skulle försöka bättra mig
uppdatera lite
lite mer
lite oftare
mycket är samma
samma dåliga jobb
samma vänner
samma b-friend
men första maj
då blir det inte samma samma
då blir det ny lägenhet
på hemmaplan i weset
slippa gå upp fem varje morgon
slippa komma hem halv sex varje kväll
slippa iskalla bussar


och jag har det bra
jag har ju det
ändå kan jag inte låta bli att känna
att jag inte riktigt räcker till
att det inte bara räcker att vara jag





Dagens soundtrack: Säkert! - Är du fortfarande arg?





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0