What's broken can always...

be fixed
what's fixed will always
be broken...





jag måste vara den mest patetiska
sorgliga människa
som någonsin gått i ett par tygskor
det har varit likadant sedan jag var
väldigt väldigt liten och cyklade runt
runt på vår gårsplan med min rosa
trehjuling
fullt utklädd till påskkärring cyklade
jag där
och väntade
väntade
runtruntrunt
alla de andra grannbarnen gick i samlad trupp
och knackade på husen
sjöng visor
samlade godis i sina korgar
alla utom jag
ibland känns det som att jag fortfarande cyklar
runtruntrunt på den där rosa trehjulingen
och väntar på att någon ska komma




dom gör ju det ibland
ibland inte
det gör mest ont när det är
dom som räknas mest som inte kommer...




Dagens soundtrack #2: Jens Lekman - You put your arms around me






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0