Det finns en annan sida...

det finns nånting jag aldrig ser
men jag vill inte veta vad
för därifrån syns längtan mer




jag vet inte riktigt hur jag ska kunna
vända på det här
om jag inte kommer på vad jag ska göra
med resten av mitt liv snart
om jag inte hittar något mål
eller någon mening
vår kära statsminister vill visst att jag
ska jobba tills jag blir sjuttiofem
och ska jag vara fast på abetong
i fyrtioåtta år till
då är det bara till att skaffa en jävla massa
piller och skölja ner med alkohol
det funkar inte att ha det såhär längre
det fattar ju vemsomhelst
finns det syo-konsulenter för vuxna?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0