Och i natt...

du måste tvinga mig ut
jag ska bara följa med
jag behöver dig
och i natt
jag orkar inte va rädd mer

du måste ta mig någon annanstans
hör du mig



det finns dagar som de där nio timmarna
av konstant avsky
blir alldeles för jobbiga att hålla inne
som idag
fyrtiofem timmar i veckan av
misslyckad stämplat i pannan
det faktum att jag inte har någon
i den där jävla betongbunkern
förutom en gammal tant
som kontrollerar och bestämmer
varje steg jag och alla andra tar

och folk säger att man ska vara tacksam att
man har ett jobb
det är inte alla som har det
jag är med på den
det är inte särskilt synd om mig
egentligen
men det här bryter ner mig
fullständigt.




Dagens soundtrack: Jonathan Johansson - Sthlm





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

englabarn

- and to know me as hardly golden is to know me all wrong, they were -

RSS 2.0